Nem birkablog.

Autizmus és más

Az ufók márpedig köztünk élnek

2015. április 20. - Zúzd Anna

A (majdnem) lehetetlen küldetés, avagy hogyan keressünk iskolát autista gyermekünk számára, ha az oktatási szakértő szerint minden autista olyan, mintha földönkívüli lenne. Örüljünk, hogy nem zöldek.
A történetet Paladino osztotta meg velünk.

Az ufók márpedig köztünk élnek

Illusztráció: PKlári

Már egy éve jártunk a helyi pedagógiai szakszolgálathoz a fiammal mozgás és kongitív fejlesztésre. Amikor 4 évesen a vezetőtől szóbeli autizmus spektrumzavar diagnózist kapott, első kérdésem ez volt: Hová fog majd iskolába járni? A szakszolgálat vezetője nagyon nyugodtan és határozottan válaszolt: hát ide fog járni, a helyi általános iskolába! Az alapító okiratban benne van az autista gyermekek fogadása, most újítják fel, ne aggódjunk, nem lesz gond.

A fiam ekkor már fél éve járt a helyi állami oviba. Ott tudták a diagnózist, szakértői bizottsághoz is ők küldtek, az ovi utolsó évében már oda járt ki heti 3 alkalommal a fiamat fejlesztő gyógypedagógus. Benne voltunk a rendszerben, hiszen az önkormányzaton keresztül igényeltünk gépjárműadó kedvezményt, közgyógy igazolványt a fiam állapotára való tekintettel. Azt mondhatnám, a helyi összes hivatalos szerv tudott a fiam diagnózisáról.

Az ovi utolsó évében ősszel édesanyám aggódva hívott fel. A helyi testületi ülést nézte a TV-ben, ahol az egyik napirendi pont az iskola alapító okiratának módosítása, az autizmussal élő gyerekek integrálásának törlése volt a cél. A javaslatot benyújtó polgármester elmondta a 12 képviselőnek, hogy olyan ritka „betegségről” van szó, ami a mi járásunkat 20 évente egyszer érinti. Nagyon nagy macera az ilyen gyerekkel dolgozni, és egyébként is, sosem volt valós cél autista gyereket felvenni a suliba, biztos, hogy csak véletlenül került be az alapítóba. Ezt a pechet, hogy pont most jött el a huszadik év…

Vártam egy hetet, hogy megkeres-e az önkormányzat, aki szerint nem is létezik a probléma a településünkön. Persze nem történt semmi, ezért én kerestem meg a jegyzőt és a polgármestert.
Elmondták, hogy végleges a döntés, elindítják a szakértők bevonásával zajló folyamatot, melynek végén nem lesz lehetősége a fiamnak a helyi iskolába járni. Elmondták, hogy tudják, ez esetben az ő dolguk segíteni megfelelő iskolát találni. Fel is ajánlottak három lehetőséget: a megyében két speciális iskola működik, azok bármelyikébe mehet a fiam, igaz, az egyiket preferálják, mert oda biztosítanak kisbuszos bejárást. A harmadik lehetőség a budapesti bentlakásos intézmény volt.

Majd leestem a székről, hogy ezt egy 7 éves gyerek anyukájának egyáltalán elő merik adni. Ezen a ponton kellett egy kis rögtönzött tájékoztatót tartanom az önkormányzatunk vezetőinek. Nem értették, és szerintem a mai napig sem értik, hogy az autizmus nem egy csoport az értelmi fogyatékosságon belül, hanem egy külön jogi kategória. Mint például a mozgásszervi fogyatékosság, vagy a látássérülés. Ahogy közülük sem mindenki értelmi fogyatékos, úgy az autisták közül sem az. Az én fiamnak sincs társult fogyatékossága, így a felajánlott speciális intézmények szóba sem jöhetnek, ott alapkövetelmény a 75 pont alatti IQ. Nem mondanám, hogy meghatotta őket.
Úgy jöttem ki szűk egy évvel az iskolakezdés előtt az önkormányzattól, hogy fogalmam sem volt, hol fog tanulni a fiam. Tudtam, hogy nekem kell iskolát keresnem.

Külön posztot megérne, hogyan utasított el minket a megye összes állami intézménye. Végül egy, a lakóhelyünktől 30 km-re található alapítványi iskola fogadta a fiamat. Az iskola viszont fizetős, nem úgy mint a helyi, állami iskola lett volna. Úgy véltem, ha már 100%-ban megoldottam az önkormányzat feladatát, beiskoláztam a fiam, a bejárását is biztosítom, akkor legalább ők állják a tandíjat.

A kérvényünk elbírálása pont aznapra esett, mikor meghallgatták a pedagógiai szakértőt az alapító okirat tervezett módosításáról. Mi a folyosón hallgattuk, ahogy a szakértő földönkívüli, kooperációra, iskolai közösségben együttélésre alkalmatlannak nevezi az autista gyerekeket és lehetetlennek tartja integrált oktatásukat. Természetesen megszavazták az alapító okirat kurtítását.

Ezek után bementünk a férjemmel és elmondtuk a képviselőknek, hogy igenis léteznek nálunk ilyen ufók, az egyik pont a mi családunkban él. 4 éve tud rólunk mindenki a rendszerben, de most mégis kihúzták a lábunk alól a talajt. Néhány képviselőn látszott, hogy úgy érzik, át lettek verve. Mindenféle ellenkezés nélkül megítélték nekünk a kért tandíj átvállalást. Igaz, összesen 4 hónapra, mert 2013. januárjától az iskolák a KLIK fenntartása alá kerültek.
Győzelemnek éreztük, de ezzel még messze nem volt vége a bürokratikus csatározásoknak. Az elsődleges cél megvalósult, integrált általános iskolába jár a fiam! Most harmadikos, szeret ide járni. Egyéni tanrenddel, de halad az osztállyal, olvasásban angolban előttük, matekban mögöttük.

A KLIK-kel folytatott tandíj fizetésével kapcsolatos ügyintézés szintén megérne egy külön posztot!
Majd legközelebb!

Autista gyereket nevelsz és sérelem ért? 
Megbántottak? Nem segítettek? Nem vették figyelembe az autizmust? Nem értenek hozzá? A posztodat az autizmusesmas@gmail.com címre küldd el!

Facebook: itt.

Segítség, ha gondod van: itt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autizmusesmas.blog.hu/api/trackback/id/tr357380576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2015.04.21. 12:42:15

"az autizmus nem egy csoport az értelmi fogyatékosságon belül,"

Valóban, nem, hanem mentális rendellenesség.

"hanem egy külön jogi kategória."

Azbeszt! A lábkörömgombás is egy külön jogi kategória, vagy csak a gyerekednek jár több jog, mint bárki másnak?

Amúgy miért jó egy autistának, ha "normális" gyerekek közé zsúfolják be, és emiatt nem a számára megfelelő törődést kapja?
HA meg megkapja, akkor miért jó az, hogy a másik 24 gyerek az osztályban emiatt nem kapja meg azt a törődést, amire nekik szükségük lenne?

Zúzd Anna · http://autizmusesmas.blog.hu/ 2015.04.21. 12:55:35

@panaszmuki:
"Valóban, nem, hanem mentális rendellenesség." Nem, hanem idegrendszeri.

"a gyerekednek jár több jog, mint bárki másnak?" Hol írta, hogy több? Pont ugyanannyi, mint bárki másnak. Hogy járhasson olyan iskolába, ami az ő IQ szintjének felel meg. A gyógyped. iskolák alapító okiratában nevesítve van, hogy csak és kizárólag 75 IQ pont alatti gyereket vehetnek fel. Nem veheti fel a 100-as IQ-jú autistát. (Kivéve 1-2 intézményt, pl. Bp-en, ahol van lehetőség ép értelműek felvételére, de ez az eset vidéken esett. :) )

"Amúgy miért jó egy autistának, ha "normális" gyerekek közé zsúfolják be, és emiatt nem a számára megfelelő törődést kapja?" Nem jó. Mondta valaki, hogy jó? És? Van másik? Van olyan, ahol megfelelő ellátást kap? (Igen, szerencsére, az alapítványi, ahova végül felvették. De nem mindenki ilyen szerencsés.)

"HA meg megkapja, akkor miért jó az, hogy a másik 24 gyerek az osztályban emiatt nem kapja meg azt a törődést, amire nekik szükségük lenne?" Ettől ne tarts, általában az autisták nem kapnak plusz figyelmet. (Tisztelet a rendkívül ritka kivételnek.) Akinek viselkedészavara van és kellene neki megsegítés tanórán, azt általában sec. alatt kidobják. Nem kell aggódnod... :)

Aggódj inkább azon magatartászavarosok miatt, akiknek nincs papírjuk, mert a szüleik annyira alulszocializáltak, hogy nem törődnek a gyerekükkel semmit, nem nevelik és nem viszik őket vizsgálatra sem, ha szükséges lenne.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2015.04.21. 13:29:07

@Zúzd Anna: "Nem, hanem idegrendszeri."
Nem, hanem mentális. DSM-V mond valamit?

"Pont ugyanannyi, mint bárki másnak."
Nem, ő ezt írta: "hanem egy külön jogi kategória." Merem feltételezni, hogy nem arra célzott, hogy a gyerekének kevesebb jogot vár el.

"Hogy járhasson olyan iskolába, ami az ő IQ szintjének felel meg."
Egy oktatási intézményben nem csak az IQ szint mérvadó.

"Nem jó. Mondta valaki, hogy jó?"
Az említett anyuka minden áron ilyen helyre akarta eredetileg betenni a gyerekét.
Meg amúgy is újabban az a divat, hogy "integráció". Integráljuk össze a súlyosan értelmi fogyatékosokat (NEM az ateistákra célzok) a kiemelkedő szellemi képességű gyerekekkel, a bűnöző hajlamúakat azokkal, akiket könnyű elnyomni, ha már nem lehet mindenkinek egyformán jó, legyen mindenkinek egyformán rossz!

"Ettől ne tarts, általában az autisták nem kapnak plusz figyelmet."
Igen, ez ugyanakkora baj, mintha a tanárnő figyelmének 90%-a rá összpontosul. Mondom: az integráció senkinek sem jó.

"Aggódj inkább azon magatartászavarosok miatt, akiknek nincs papírjuk, mert a szüleik annyira alulszocializáltak, hogy nem törődnek a gyerekükkel semmit, nem nevelik és nem viszik őket vizsgálatra sem, ha szükséges lenne."
Meg az iskola vezetése is tesz rá nagy ívben...
Amúgy "magatartászavaros" sincs, csak neveletlen/alulszocializált vagy mentális rendellenességel küzdő.

Zúzd Anna · http://autizmusesmas.blog.hu/ 2015.04.21. 13:49:56

@panaszmuki:
Valóban a DSM V rendelkezik az autizmusról, ettől függetlenül ez idegrendszeri eltérés.

Külön jogi kategória: Tévedsz, ez valóban külön jogi kategória, külön nevesíti a köznevelési törvény. A gyógypedagógiai iskolák az értelmi fogyatékosokra szakosodtak nem erre.

IQ szint: Hogy szerinted vagy szerintem mi mérvadó az teljesen mindegy, a rendszert a törvények szabályozzák. IQ 75 felett a gyógypedagógiai iskola nem veheti fel. Iskolába járni meg kötelező. Marad a normál.

"Az említett anyuka minden áron ilyen helyre akarta eredetileg betenni a gyerekét." Félreérted. A gyerek képességeit egy független testület, a szakértői bizottság méri fel. Ők jelölik ki a megfelelő intézményt a törvények betartásával. (Elvileg...) A törvény az, hogy iskolába kell járni. Az is a törvény, hogy az intézmények alapító okiratukban meghatározzák, hogy milyen fogyatékossági típusú gyereket vesznek fel. Ez a gyógypedagógiai iskolákban a 75 IQ pont alatti értelmi fogyatékos. Az autista meg nem ez, hanem autista. Ennek a külön jogi kategóriának ez a neve, ennek kell benne lennie az iskola alapító okiratában. Nem a szülő választása, kedve dönti el, hogy hova megy a gyerek, hanem a szakértői bizottság által felmért számadatok. Csak ezekhez nem passzol a rendszer, sok helyen nincs ellátó intézmény.

Az integráció mint divat: Ha van egy ép értelmű bűnözőgyakornok az hova kellene, hogy járjon iskolába? (A súlyos értelmi fogyatékosokat egyébként nem integrálják. )
Lehet egyébként jól csinálni az integrációt, van 1-2 jó példa... (Jó sok...) Nem is annyira pénz kérdése, mint inkább nyitottságé. (Meg persze nem árt, ha alacsony az osztály létszáma és az iskolában van gyógypedagógiai asszisztens. De mindezek nélkül is láttam már jó színvonalú integrációt, amiben nem sérült senki érdeke.)

A magatartászavaros témát inkább nem kommentálom, ahhoz nem értek.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2015.04.21. 14:02:22

@Zúzd Anna:
"ettől függetlenül ez idegrendszeri eltérés."
Amely mentális rendelleneségként jelentkezik, ezért van a mentális rendellenességek között kategorizálva.

"Tévedsz, ez valóban külön jogi kategória, külön nevesíti a köznevelési törvény."
A köznevelési törvény sok mindnkit és sok mindent nevesít. Attól még nem "külön jogi kategória". Tudod ki a külön jogi kategória? Az országgyűlési képviselő, a rendőr, a diplomata, stb.

"A gyerek képességeit egy független testület, a szakértői bizottság méri fel."
Mindketten tudjuk szerintem, hogy a bizottságban mekkora szakmai tapasztalattal ülnek az emberek, és hogy milyen objektívan döntenek...

"Az autista meg nem ez, hanem autista. Ennek a külön jogi kategóriának ez a neve,"
Ismétlem, az autista nem "külön jogi kategória". A közvenelési törvényben is csak "sajátos nevelési igényű gyermek" elnvezés szerepel, ide zsúfoltak be mindenkit, aki nem "normális". Szellemii és testi fogyatékosokat is, stb.

"Ha van egy ép értelmű bűnözőgyakornok az hova kellene, hogy járjon iskolába?"
Ha valóban bűnöző gyakornok, akkor a börtönbe járjon (illetve maradjon bent), ne pedig iskolába.

"Nem is annyira pénz kérdése, mint inkább nyitottságé. (Meg persze nem árt, ha alacsony az osztály létszáma és az iskolában van gyógypedagógiai asszisztens."
Meg az sem árt, ha az adott intézményben/osztályban a gyerekek/szülők elvárása nem haladja meg azt a szintet, amit a sajátos nevelési igényű gyermekekből maximum ki lehet hozni.

Zúzd Anna · http://autizmusesmas.blog.hu/ 2015.04.21. 14:12:05

@panaszmuki: Szerintem a fentieket túlbeszéltük, a törvényt nézd meg, ha akarod, benne van.

Nem tudom, hogy más fogyatékossági ágnál ez hogy van, de tapasztalatom szerint autistánál abszolút nem lehet tudni, hogy mit lehet belőle kihozni. Mindenesetre nagyon sok múlik a szülőkön, hogy mennyit foglalkoznak a gyerekkel otthon.

Téged ez az egész egyébként honnan-merről érint?

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2015.04.21. 14:20:03

@Zúzd Anna: "Szerintem a fentieket túlbeszéltük, a törvényt nézd meg, ha akarod, benne van. "
Megnéztem, nincs benne.
De ha ennyire vak lennék, megköszönném, ha legalább a paragrafus számát megírnád.

"autistánál abszolút nem lehet tudni, hogy mit lehet belőle kihozni."
Erre lenne való a bizottság, amelyik elvileg felmérné a képességeit.

"Mindenesetre nagyon sok múlik a szülőkön, hogy mennyit foglalkoznak a gyerekkel otthon."
Ez minden gyermekre igaz.

"Téged ez az egész egyébként honnan-merről érint?"
Nem köntörfalazok: ellenérdekből. Lassan nem lesz olyan állami vagy ingyenes iskola, ahova be tudnám íratni a kifejezetten jó képességű gyermekeimet, mert minden osztály tele lesz sajátos nevelési igényű gyermekekkel, akik visszahúzzák az ő fejlődésüket.

Zúzd Anna · http://autizmusesmas.blog.hu/ 2015.04.21. 14:36:17

@panaszmuki: Ez nem igazán magyarázza meg nekem, hogy honnan tudsz a DSM V létezéséről és a szakértőik magabiztos hozzáértéséről, de biztos érdeklődő típus vagy. :)

Érdekes egyébként a probléma, általában 2 fő SNI lehet osztályonként. És van olyan állami iskola, ahova nem vesznek fel SNI gyereket egyáltalán. Az egyikbe megy pl. az egyik ismerősöm zseni szintű képességekkel rendelkező aspergeres gyereke. :) Persze papír nélkül, mivel nem integráló. :) De ha ekkora a baj, akkor biztatlak, hogy csak pár évet kell kibírni, aztán lehet menni 6-8 osztályos gimnáziumba. :) Meg aztán sajnálatos ugyan ha fizetni kell, de az autistát nevelő szülők többsége is fizet az iskoláért (az alapítványi iskolákban), csak míg te tudsz dolgozni, addig az autistát nevelő szülők nemigen. És ugye nem választás kérdése, hogy az embernek milyen lesz a gyereke.

Az viszont, hogy a gyereket az osztály visszahúzza... Hát ez azért nem igazán fedi a valóságot. Mikor én jártam általános iskolába, akkor is jó vegyes volt minden osztály, volt aki betanított munkás lett és volt aki egyetemre ment, és nem befolyásolták egymás tanulmányi teljesítményét. Aki képes volt az egyetem elvégzésére, az elvégezte. Attól függetlenül, hogy általánosban körbe volt véve buta és neveletlen kölykökkel.
De persze nagyon jó mentség, ha gond van a tananyaggal, hogy visszahúzza a fogyatékos gyerek. ;)

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2015.04.21. 14:56:19

@Zúzd Anna:
"Ez nem igazán magyarázza meg nekem, hogy honnan tudsz a DSM V létezéséről és a szakértőik magabiztos hozzáértéséről, de biztos érdeklődő típus vagy. :)"
Igen, érdeklődő vagyok, sok mindennek utánajárok, amit érdekesnek tartok.
A DSM-V-hez viszont ezen felül más okokból is "eljutottam", de ez nem tartozik a témához.

"Meg aztán sajnálatos ugyan ha fizetni kell, de az autistát nevelő szülők többsége is fizet az iskoláért (az alapítványi iskolákban), csak míg te tudsz dolgozni, addig az autistát nevelő szülők nemigen. És ugye nem választás kérdése, hogy az embernek milyen lesz a gyereke."
Visszatérnék egy korábbi felvetésemhez: tehát az a megoldás arra, hogy ha az autista gyermeknek és szüleinek rossz,a kkor mindenki másnak is legyen rossz?

"Az viszont, hogy a gyereket az osztály visszahúzza... Hát ez azért nem igazán fedi a valóságot. Mikor én jártam általános iskolába, akkor is jó vegyes volt minden osztály, volt aki betanított munkás lett és volt aki egyetemre ment, és nem befolyásolták egymás tanulmányi teljesítményét."
Engem speciel visszahúzott, hogy nem a képességeimnek megfelelő osztályba jártam. Jártam olyanba is, lehetőség meg lett volna rá.
De amikor én jártam iskolába, akkor volt buktatás, oppardon: évismétlés. A nagyon butákat "eltanácsolták" kisegítő iskolába, és akkor az eltanácsolás nem csak megfontolandó javaslat volt. A magatartásbeli problémákkal küzdőket meg simán kicsapták, és a szülő dolga volt, hogy keressen olyan iskolát, ami hajlandó felvenni. Vagy mehetett a "magatartászavaros" gyerek a javító-nevelő intézetbe.

Te is elfogult vagy, én is elfogult vagyok, de azért könnyen belátható, hogy hosszú távon az lenne a közérdek, ha az átlag feletti képességű gyermekek lennének jobban támogatva a tanulmányok során, nem pedig az átlag alattiak, hiszen az átlag felettiek fogják felnőttként támogatni az átlag alattiakat (hogy mást ne mondjak, a kimagasló jövedelműjek adója nélkül nem lehtne szocális juttatási rendszert fenntartani).

Zúzd Anna · http://autizmusesmas.blog.hu/ 2015.04.21. 18:03:34

@panaszmuki: Nem feltétlen rossz ám az, ha fizetni kell egy iskoláért. Pl. akkor a csemetéd menő gazdag emberek gyerekeivel szocializálódhat. Abból baj nem lehet! :) Persze ki is kell tudni fizetni. De mivel a tehetség genetikusan öröklődik, te biztos nagyon sikeres vagy az életben és ez nem jelenthet gondot. :)
"Engem speciel visszahúzott, hogy nem a képességeimnek megfelelő osztályba jártam. " Ehe, ja elnézést, akkor lehet hogy gondot jelent. :)
Na nem baj, azért buktatás még mindig van, sőt, van olyan is, hogy kirakják a gyereket, nem egy ilyen esetről hallottam. Tudom, nehéz döntés egy tehetséges ovis beiskolázása, egy élet múlik rajta, de azért ne aggódj, mellettetek áll a rendszer! :)

"Te is elfogult vagy, én is elfogult vagyok, de azért könnyen belátható, hogy hosszú távon az lenne a közérdek, ha az átlag feletti képességű gyermekek lennének jobban támogatva a tanulmányok során" Most tulajdonképpen ki is akar többet a gyerekének? :D

Na hagyjuk, hagyjuk ezt. :)

Labolen 2015.04.22. 10:36:28

Én megértem, mind így vagyunk ezzel, hogy a legjobbat szeretnénk a gyerekünknek. Azt viszont egy kicsit jobban árnyalnám, hogy ez egy spektrumzavar. Ez azt jelenti, hogy a nem beszélő, értelmi fogyatékossággal társult autizmustól kezdve, a szuperül kompenzáló kicsit bogaras gyerek is egy diagnózison fut. Ez az ASD. Az egyik nyilván csak speciális suliba mehet, de a másikkal mi a gond, ha amúgy nem kell neki állandó segitség az órán és nem problémás a viselkedése?
és ott vannak a két véglet között azok, akik ép értelműek, pár dologban akar kiemelkedőek is, de mondjuk állandó segítség , több magyarázat kell nekik. Nem akarják a szüleik integrálni 30 fős osztályba nulla segítséggel. Nem csak az osztálynak rossz ez, de az autinak is. És ahogy az ottani szülők félnek az autitól, úgy félünk mi az osztálytól. Mert beszéljünk arról is, hogy bizony van ott bántás és megalázás is bőven.
Szóval a jelen helyzetben az integráció csak nagyon kevés auti gyerkőcnek optimális. És akkor a nagy kérdés. Hova tegyem azt a gyereket, aki kis segítséggel bírná a normál tantervet, sőt egyes tárgyakból többet is. Ha nincs alapítványi, sokszor csak az marad, hogy enyhe értelmi fogyatékosok közt kell tanulniuk ezeknek a gyerekeknek, azt amit ők tanulnak. És ahelyett, hogy informatikus lenne, lesz belőle rongyszövő... És itt lesz értelmezhető a jog kérdése. Neki miért nincs joga azt tanulni, amit a kepeseggei lehetővé tesznek? Minden fogyatékosságnak vannak speciális iskolái, csak az autizmusnak nem. Vinném én szegregáltba, de ha nincs?
Mondom, megértem az aggodalmakat. Változtatni kell a rendszeren, segítőket adni a tanárok mellé, kiépíteni a kis létszámú, akar félintegrációs osztályokat, egységeket. Mert ez így igenis rossz mindenkinek. És az alapjogai sérülnek a gyereknek, pl az, hogy olyan oktatást kapjon, ami neki való, vagy hogy részt vegyen az ingyenes oktatásban.
Komolyan kérdezem, amíg nincs átalakítva a rendszer, hová küldjük ezeket a gyerekeket? És higgye el mindenki, nem csak itt panaszkodunk erről a témáról. Nagyon sokan nagyon sok levelet írtunk az oktatásért felelős összes szervnek. Tudnak a problémáról. Csak nem érdekli őket...

Málna1003 2015.08.17. 20:59:17

panaszmuki@
Mikor megkapja egy autizmussal élő gyermek a diagnózist akkor a szülőbe meghal valami és mi marad?az örök félelem és fájdalom.Amíg te panaszmuki vígan ülöd a gyereked ballagási ebédjét vagy diploma osztójàt addig mi ezerszeres harc árán is annak örülünk ha valaha tud valamit önállóan csinálni a gyermekünk......

pimpikin 2015.08.22. 19:55:03

így igaz,meghal valmi...Ő más,el kell fogadni,és együtt élni" vele"..nagyon nehéz..kattog az agyunk reggel és este,hogy miért,közben figyeljük ezerrel nap,mint nap,miben látunk változást nála..és még nem adott puszit!
süti beállítások módosítása